AHLAN WASAHLAN ~

Tuesday 24 May 2016

FINAL SEMESTER 2 OF THE FIRST YEAR

Assalamualaikum.
Pejam celik, pejam celik dah sampai penghujung final sem 2. Lagi seminggu maka tamatlah tahun 1 aku sebagai student kat MESTECH ni. Cia..cia..cia.
Sekarang tengah berjihad hadap perang terbesar iaitu FINAL EXAM SEM 2 yang amat digeruni dan ditakuti oleh semua student2 yg menuntut di IPT . Tak sabar sis nak balik rumah.. dah berapa bulan tak balik. Ghinduuu membenak di dada..
Alhamdulillah, masih tetap terus bertahan di jalan ini walaupun macam2 ujian yang aku terima sepanjang aku nak belajar kat sini. Perkara yang tak boleh aku lupa, sewaktu SEM 1 mula2 dulu... aku hampir2 nak berhenti dari meneruskan pengajian aku ini gara2 desas desus mengatakan bahawa kami student2 unikl TAKKAN DAPAT peruntukan pinjaman MARA ! Bagi aku, isu tu amat sensitif dan akan aku ingat sampai bila2 lah. Betapa susah payah my parents nak cekau duit ribu riban semata-mata nak hantar aku pi sambung belajar. Sangat menyentuh hati tisu ku ini . T..T Alhamdulillah, disebabkan ketsiqohan aku kpd Allah, aku tetap nak teruskan belajar and aku tunggu MARA secara officially buat statement yg depa takkan taja kitorang dah baru aku akan quit ! Tapi, perancangan Allah lebih indah, Dia memang nak aku teruskan belajar kat sini, dan Alhamdulillah sekali lagi, MARA buat statement yg depa masih ada peruntukan lagi untuk anak2 bumiputera. Hmmm, barulah saat itu aku rasa betapa beruntungnya anak2 melayu . Aku meneruskan pembelajaran aku seperti biasa. Agak lama gila lah jugak nak tunggu duit MARA, hari2 hidup aku ditemani dengan Mee Maggi. HAHAHA takpun Nasi bujang , takpun burger . Itulah makanan ruji yang aku selalu makan sepanjang duduk hostel semata nak jimatkan duit. Haih, malas nak citer panjang. Let bygone be bygone. Aku tak sabar nak merdeka. 2 more paper left ! Chow...

No comments:

Post a Comment