AHLAN WASAHLAN ~

Monday 30 November 2015

Kitakan "Housemate"


Hello ! Introduce...........  "My Lovely Housemate"      p/s ---------->Not available :p ekekeke
Hah,, hari ni aku nak buka cerita ciked pasal housemate I . Hah!! Nampak tak tu ? satu, dua , tiga, lima, lapan orang tu lah housemate aku sekarang. Berkedudukan di 59-3A ( tingkat 3 : paling atas sekali,paling lenguh,paling semput sekali nak panjat,nak daki) Memang Allah nak takdirkan kami bertemu, ( ecehhh ...buat ayat touching pulak) :p Betullah, kalau takde jodoh, tak bertemu punya kitorang.. entah2 kalau kat kelas tu jalan sebelah pun buat tak nampak sebab tak kenal. "Tak kenal maka tak cinta". Memang ungkapan tu ayat keramat betu bagi aku. Mostly, first2 kami masuk, kami digembar-gemburkan dengan orientasi kat sg.congkak pe bende ntah aku lupa nama tempat tu ada rimba2 suara ape ntah..haa, kat situlah kitorang kena orientasi. Nak cakap ciked, orientasi dia memang SUPERB ! Bestttt ! dan . . . . .. .MENTAL GILA ! Hahahahahhaaha. paham2 lah ye ^^
Memang kami tak sempat nak bertegur sapa, bagi salam pun tak, kenal nama pun tak. Hmmmmmm...lepas balik dari orientasi lah bau dapat kenal, buat taaruf katanya.. baru tahu asal mana, budak mana, dah ada boypren ka belom , suka makan ape, hahahaha. Permulaannya,, biasalah kurang jernih ciked sebab memasing tak kenal lagi peraghaii memasing. Hakak dah cakap dah.. ~ Well said. hahaha,, ni laa meh nak habak kat hangpa peraghaiii memasing... 
p/s : Tlong jgn bagitahu housemate I ye, depa tak tahu aku ada blog . kuikuikui..(matilanak)
Hah,, ku kesah ape,,, #sisado :D 
1) Elyna 
-satu roomate (master room dengan aku)
-bersifat keibuan (aku selalu anggap dia mcm mak aku kat rumah)
-garang ,baik, penyayang, comel bak hang .. kan? ^^
-kaki wayang. kaki makan macam aku jugak
-seorang yg memahami dan sabar dengan aku. huhuhu . Walaupun aku duk mengigau kul3-4 pagi, takde pulak dia hempuk aku. hmmm, baikkan? 

2) Qiha
-suka cakap
-kalau stress mesti kena cari aiskrim, kitkat or coklat
-banyak stok makanan kat meja dia..aku peghatii je..hahaha
-kalau dia takde, rumah sunyi sepi macam kat tanah perkuburan.
-selalu busy, kalah PM

3) Nina
-Actually,aku panggil dia miera jugak.. 
-childish ciked (tak percaya -----> tengok gambar dah tahu) hahaha
-kuat bercakap, kalau tak bercakap nanti jadi macam zombie. 'katanya' 
-kalau tak bercakap, nanti balik rumah cari kitorang untuk disemburkan segala kata2 beliau ~` Teramatlah lama ~~ Tapi takpe, Aku pendengar setia ^_^
-selalu kena buli dalam rumah sebab dia paling kecik.
-suara nyaring..sekali dia tempik ...... hmmmm,,matilah kau 
4) Zira
-paling baik
-pendiam tak banyak cakap
-suara lembut, ayu gila..aku pun kalah
-kawan pergi lecture hari2 


5) Kak Ain (tudung coklat)
-akak paling tua ( hmm..actually baru nak masuk 22 umur dia 2016 ni)
-akak paling baik, penyabar sanggup tahan karenah adik2 dia yang suka perli, bahan dia tiap2 hari.
sabar je ngan kitorang.. Hehehe.

6) Timah (senyum nampak gigi)
-Hakak ni kena hati2 ciked, salah sikit habislah kau.. hahaha
-Nampak je garang, tapi dalam hati ada taman.
-Hati mudah rapuh..kuikuikui 

7) Bella (kuning2)
-hakak paling sado sekali dalam rumah
-sempoi, cool orangnyer
-hakak paling bijak 
-kadang2 emosi jugak .hahaha 


8) Dila
-hakak ni patutnya duduk dengan kitorang, tapi entah camne dia sorang ni jer selalu tercicir duduk rumah lain. tapi sem 2 bakal duduk sekali ! 
-Bijak orangnya
-Baik dan suka tolong orang 
-Dia banyak sedarkan aku banyak benda ... (itu rahsia)
-Paling penting, dio orang nogori .. jadi...hati2 lah ekau yo.. 


_____ Dah2 , aku malas nak taip bebanyak _____

Semoga Persahabatan ini kekal sehingga akhir hayat nya ! 
Tak kisah berlatar belakang kan ape, kita tetap sama walau hati berbeza tapi rambut kita tetap sama Hitam ! 


No comments:

Post a Comment